PRIDRUŽITE SE NAM V EVROPSKEM TEDNU ZMANJŠEVANJA ODPADKOV 2025
V okviru Evropskega tedna zmanjševanja odpadkov 2025 smo za vas pripravili posebno izobraževalno doživetje!
Tema letošnjega leta so e-odpadki.
Zmanjševanje, popravljanje in ponovna uporaba električne in elektronske opreme (EEO).
ETZO je največja evropska ozaveščevalna kampanja, ki se vsako leto v novembru osredotoča na spodbujanje trajnostnega ravnanja z viri in odpadki, s poudarkom na preprečevanju nastajanja odpadkov
(zmanjševanje, ponovna uporaba in popravila).
Tema EWWR 2025 (ETZO 2025) je električna in elektronska oprema (EEO) in spodbujanje njenega zmanjševanja, popravljanja in ponovne uporabe.
Vabljeni pred trgovine Jager, kjer bomo v sodelovanju s Centrom ponovne uporabe (CPU) izvedli demonstracijske prikaze pravilnega ravnanja z e-odpadki in možnostmi njihove ponovne uporabe.
Dogodki bodo potekali po občinah, z namenom ozaveščanja prebivalcev o pomembnosti pravilnega zbiranja in oddaje e-odpadkov, podaljševanja življenjske dobe izdelkov ter spodbujanja ponovne uporabe:
Ponedeljek, 24. November 2025:
- med 9:00 in 10:00 uro parkirišče Jagros d.o.o. Rogaška Slatina, Prvomajska ulica 29, Rogaška Slatina
- med 11:00 in 12:00 uro parkirišče Jagros d.o.o. Rogatec, Ceste 10, Rogatec
- med 13:00 in 14:00 uro parkirišče Jagros d.o.o. Podčetrtek, Zdraviliška cesta 27 B, Podčetrtek
Torek, 25. November 2025:
- med 9:00 in 10:00 uro parkirišče Jagros d.o.o. Kozje, Kozje 138 A, Kozje
- med 11:00 in 12:00 uro parkirišče Jagros d.o.o. Bistrica ob Sotli, Bistrica ob Sotli 4 A, Bistrica ob Sotli
- med 13:30 in 14:30 uro parkirišče Jagros d.o.o. Šmarje pri jelšah, Kolodvorska ulica 2 A, Šmarje pri Jelšah
VLJUDNO VABLJENI, DA SE NAM PRIDRUŽITE!

ZAŠČITA VODOMEROV PRED ZMRZALJO
Prihajajo mrzli zimski meseci, ko se temperatura zraka spusti pod ledišče in tam vztraja večino dneva, zato se lahko zgodi, da se zaradi zmrzali pokvari (poči) vodomer v vodomernem jašku. Pomembno je, da uporabniki pravočasno poskrbite za ustrezno toplotno zaščito in občasen pretok vode. Ker so vodomeri v lasti lastnikov objektov, morajo lastniki ali uporabniki sami poskrbeti za preventivno zaščito vgrajenih vodomerov oziroma vodomernih jaškov. Zlasti bodite pozorni na merilna mesta in vodovodno napeljavo, ki je izvedena v zidnih nišah na fasadah ali na mestih v objektih, ki niso (dovolj) ogrevani (hodniki oziroma veže, garaže, kleti, stopnišča …).
Vsem uporabnikom svetujemo, da preventivno:
- preverite objekte, v katerih nimate stalnega prebivališča in so v njih vodovodne inštalacije (npr. počitniške hišice);
- preverite gradbišča in novogradnje, kjer dvorišča niso zaključena (če jašek ni zasut, lahko zmrzne s strani);
- redno preverjajte stanje svojega vodomera;
- pregledujte okolje, v katerem je vgrajen vodomer;
- preverjate tudi ostalo napeljavo do pomožnih objektov in vrtnih pip.
Zmrzal poškoduje tudi veliko napeljav do zunanjih vrtnih pip in pomožnih objektov (lope, garaže, gospodarska poslopja, hlevi). Pred začetkom zime uporabniki običajno zaprejo dovode do teh objektov, vendar če te napeljave pred zimo niso ustrezno zaščitene (ustrezna toplotna zaščita in/ali temeljito izpraznjenje vode iz napeljave), jih zmrzal lahko poškoduje. V pomladanskem času, ko lastniki ponovno začnejo uporabljati napeljavo, sprva niti ne opazijo, da voda zaradi poškodbe nekontrolirano izteka. Če stanje ostane dalj časa neopaženo (na primer do naslednjega letnega popisa vodomernega števca), potem je visok račun za porabljeno vodo neizbežen. Vsak lastnik oziroma uporabnik je za porabljeno vodo, čeprav je nastala zaradi okvare, odgovoren sam.
OKP Rogaška Slatina d.o.o. kot upravljavec vodovodnega sistema ne prevzema odgovornosti za tovrstne poškodbe vodomerov, saj so le-ti v lasti uporabnikov. Vse stroške, ki nastanejo pri zamenjavi vodomerov zaradi neustreznega ravnanja oziroma zmrzali vodomera, krijejo uporabniki.
Uporabniki ste na podlagi 50. člena Odloka o oskrbi s pitno vodo dolžni upravljavca obveščati o vseh okvarah na priključku ali na vodomeru. Obvestila o okvarah na vodovodnem omrežju lahko sporočate na telefonsko številko: 03-81-21-407 v času uradnih ur, to je v ponedeljek od 08.00 do 10.00 ure in od 11.00 do 15.00 ure, v sredo od 08.00 do 10.00 ure in od 11.00 do 16.00 ure ter v petek od 08.00 do 10.00 ure in od 11.00 do 14.00 ure.
V času izven delovnega časa so dežurne številke za prijavo okvar na vodovodnem omrežju za področja občin:
Rogaška Slatina, Rogatec, Poljčane, KS Laporje: 031 532 094
Šmarje pri Jelšah, Podčetrtek, Bistrica ob Sotli in Kozje: 031 362 539
Pri tem bi vas opozorili tudi na to, da je v skladu z Odlokom o oskrbi s pitno vodo za vse notranje instalacije za glavnim vodomerom, vključno z jaškom ali nišo za vodomer, odgovoren uporabnik.
Poškodovani vodomer lahko zamenja izključno upravljavec vodovodnega sistema. Lastniki oz. uporabniki NE SMEJO sami izvesti demontaže vgrajenega vodomera.
V primeru zamrznitve je uporabnik dolžan plačati zamenjavo vodomera, če pa zaradi zamrznitve pride še do iztekanja vode, pa tudi vso porabo vode.
SPOROČANJE SPREMEMB, KI VPLIVAJO NA OBRAČUN KOMUNALNIH STORITEV
Vsako spremembo lastnika, najemnika, plačnika, hišne številke ali števila oseb je potrebno pisno sporočiti na naslov podjetja. Posebej bi vas radi opozorili, da je v primeru prodaje objekta PRODAJALEC dolžan javiti spremembo lastnika, v primeru najema LASTNIK OBJEKTA, v primeru dedovanja oz. smrti pa NOVI LASTNIK. Pozivamo vas, da v primeru spremembe lastnika, najemnika ali plačnika, popišete stanje vodomera, v kolikor ima odjemno mesto le tega nameščenega. V pisnem obvestilu – obrazec »Zahtevek za spremembo podatkov o lastniku oziroma plačniku« (OB06 na naši spletni strani) - je potrebno navesti prejšnjega lastnika, plačnika oz. najemnika, novega lastnika, plačnika oz. najemnika, točen naslov objekta, točen naslov, kamor se pošiljajo računi, stanje vodomera, v kolikor je ta nameščen in število oseb. Zahtevku za spremembo je potrebno priložiti ustrezno dokumentacijo, ki je podlaga za spremembo (kupoprodajna pogodba, najemna pogodba, sklep o dedovanju ipd.).
Prav tako mora biti pred spremembo poravnan dolg predhodnega uporabnika odjemnega mesta. V kolikor vloga ne bo popolna (izpolnjeni vsi podatki, priložena dokumentacija, stanje vodomera, plačan dolg), SPREMEMBE NE BOMO IZVEDLI.
Pisno je potrebno sporočiti tudi podatek o spremembi števila oseb, ki so uporabniki komunalnih storitev. Obvestilu je potrebno priložiti ustrezno potrdilo matičnega urada, saj v nasprotnem primeru spremembe ne bomo upoštevali.
Uporabniki ste nas dolžni obveščati tudi o vseh ostalih spremembah, ki vplivajo na obračun komunalnih storitev kot npr.:
- pri novogradnjah – o datumu vselitve v objekt, o spremembi naslova po pridobitvi hišne številke, o številu oseb, ki uporabljajo komunalne storitve, o predvideni mesečni porabi pitne vode po vselitvi, o vrsti in velikosti posod za komunalne odpadke, če jih ne nabavite pri nas,
- o spremembi namembnosti objekta (npr. vikend, ki se prične uporabljati kot stanovanjski objekt, ki je stalno naseljen ter istočasno sporočiti število oseb, ki na objektu uporabljajo komunalne storitve),
- o zamenjavi ali nabavi posode za komunalne odpadke, če posode ne nabavite pri nas,
- o spremembi pri odvajanju padavinskih odpadnih voda strehe (vgradnja zbiralnika, odstranitev zbiralnika, ipd.),
- o spremembi pri odvajanju komunalnih odpadnih voda (vgradnja MKČN, opustitev greznice, ipd.; pri tem bi opozorili, da priključitev na javno kanalizacijo brez soglasja in nadzora upravljavca ni dovoljena).
Spremembo sporočite na obrazcu OB04 »Obrazec za obračun komunalnih storitev«.
Pri tem bi vas želeli opozoriti, da je na podlagi Odloka o oskrbi s pitno vodo, Odloka o ravnanju z odpadki in Odloka o odvajanju in čiščenju odpadnih komunalnih voda, sporočanje sprememb, ki vplivajo na obračun komunalnih storitev OBVEZNO. Kazen za fizično osebo, ki ne sporoči spremembe podatkov, znaša do 400 EUR.
Prav tako ste dolžni sporočiti spremembo, v kolikor so podatki (navedeni na računu), s katerimi razpolagamo, napačni, npr. o vrsti objekta ali hišni številki odjemnega mesta ipd.
KORISTNE INFORMACIJE:
- Bio odpad se v zimskih mesecih, natančneje od 17.11.2025 do 14.03.2026 pobira na vsakih štirinajst dni.
- Prijavite se na E-račun, saj predstavlja učinkovit in hiter dostop do informacij, hkrati pa z e-računi skrbimo za svoje okolje.

